Kimmietid

juli 06, 2013

Äntligen fint väder på en Lördag

Vaknade till solsken och det känns alltid bra. Har idag äntligen tagit itu med att rensa ogräs (det fanns massor) på uteplatsen. Köpt lite nya blommor till krukor som hänger på väggen där och gjort lite fint. Sedan har jag gått en lång promenad i solen och fått fixat en del ärenden också.
Någon timme i stolen i solen med bok har det också blivit - härligt avkopplande.

Så reser sonen på semester tidigt imorgon så jag har hjälpt till lite att planera packningen så att det blir gjort på smidigaste sättet, jag har ju också tågluffat i min ungdom så jag har rätt bra koll på vad man kan behöva komma åt under resans gång. Har också varit och inhandlat lite smått och gott som han kan mumsa på under tågresan. Plastmackor på tågen brukar inte vara någon höjdare. Det får bli en baguette, liten påse chips, lite frukt och dricka och lite godis också.

Så inför resan är sonen hemma ikväll - på en lördag och allt, chock! Vi ska grilla fläskytterfilé och Halloumi - solen strålar fortfarande!

Ha en fin lördag.

2 Comments:

  • At 2013-07-09 19:37, Anonymous Helga said…

    Min son ska också tågluffa och det blir säkert jättekul!!! Hoppa det går bra för din kille också!

    Härligt med lite ledigt och njutning med läsning mm på uteplatsen.

     
  • At 2013-07-10 16:59, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det har visst blivit populärt igen med tågluffning. Härligt sätt att uppleva europa.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter