Kimmietid

maj 18, 2013

Helg igen

Känns härligt, vi har sommarvärme i Malmö. Fick sätta igång fläkten igår när jag kom hem från jobb =).
Veckan har varit bra, har som vanligt haft kul på jobb även om det varit mycket som alltid och det har blivit en del övertid. Tur att jag så knäpp att jag stortrivs med stress.

Ikväll är det dags för Melodifestival härifrån Malmö, Hossan kommer hit och vi ska som vi brukar titta på detta tillsammans. Har hittat ett nytt recept jag ska testa till oss - Kycklingfilé i ädelostsås. Hoppas det blir lika gott som det låter, älskar ädelost.
Men innan dess ska en del mindre roliga sysslor fixas, jag måste städa hela lägenheten och har också tvättid under eftermiddagen. Jag hade hellre suttit med en bok på uteplatsen och varit ute och promenerat men det kommer en dag imorgon också. Hinner nog med en stund därute även idag hoppas jag.

Behöver vila och slappa när vi nu går in i årets mest intensiva period på jobb, den närmaste månaden lär det bli mycket övertid och högt tempo. Men sen kommer det ju semestertider ganska snart också. Har i år först en vecka och jobbar sedan en period och har sedan 3 veckor i rad. Har inget speciellt planerat eftersom jag återigen har haft osäkerheten med vad som ska hända på jobb. Nu ser det ut som om allt faller på plats precis som jag vill =).

3 Comments:

  • At 2013-05-19 20:00, Anonymous Helga said…

    Bra att det ordnar sig på jobbet och bra att du verkar trivas med stress. Jag gillar också när det är mycket - bara det blir lite lugnare perioder ibland.

     
  • At 2013-05-20 23:05, Blogger -Nena- said…

    Kul att läsa att festen blev så bra och att det redan är bokat för näsa.
    Bra att det ordnat sig med jobbet också!

    Bara man trivs kan stressen kännas lite lättare.

    Ha en fin vecka!

     
  • At 2013-05-21 20:20, Blogger Kimmie said…

    Helga & Nena: Jo, ibland behöver man en paus men även då gillar jag högt tempo. Men sedan kan det sitta fint med lite semester och nästan inget tempo också =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter