Kimmietid

maj 12, 2013

Härlig ledighet

Har oväntat fått en fyradagars helg. Trodde jag skulle jobbat igår men fick från chefen reda på att jag skulle vara ledig. Konstiga regler som gör att några var lediga övriga fick jobba eller ta semester, jag ingick tydligen i gruppen som fick ledigt =). Klagar inte, en extra lång helg är skönt.

Har motionerat en hel del under dessa dagar, har promenerat två timmar om dagen så här långt. Planerar att göra detsamma imorgon. Idag har jag dessutom varit på grillparty hos min gamla chef. Han var min chef under 20 år och en bra sådan. Den som jobbat kortast tid på gamla firman var kvinnan som jag kallar för pratkamraten som "bara" var med under 15 år - helt sjukt med tanke på att vi var många på grillfesten. Det var så kul att se dem alla igen, jag har känt alla sedan jag var 24 år gammal och det var inte igår direkt. Det var helt ok att träffa f.d särbon igen också, vi hade 12 år tillsammans och det slutade inte bra men det var länge sedan nu och det hör till det förgångna.

Vi fick jättegod mat och en dessert som gjorde mig helt snurrig, fikon i konjak och han hade lagt mest krut på konjaken =). Gamla chefens son var med och det var kul att se honom, pojken som har sovit i min famn och som jag bytt blöja på är ett år yngre än min son och har precis som min pärla vuxit upp till en fin ung man.

Han hade lagt mycket möda på denna kväll och vi hade folk från Stockholm, Uppsala och Danmark som tagit sig dit och vi har redan bokat in ett datum nästa år i Maj då vi gör om det =). Härligt med fina vänner från förr!
 
Hit Counter
Free Counter