Kimmietid

maj 12, 2013

På grillen ligger just nu baconlindad fläskfilé

Ska bli mumsigt! Har varit en skön söndag, dagens promenad blev inte lika lång som övriga under ledigheten men ändå lite över en timme, skapligt.
Blir som sagt grillat ikväll, andra dagen i rad igår hos förra chefen så fick grillat kalvkött och det var helt sjukt gott!!

Förutom promenad idag så har jag strukit tvätten, min ständiga söndagssyssla och varit en tur till ÖB och laddat upp med lite hygienartiklar bland annat.
Sedan blev det ca en timme i solstolen på uteplatsen tills jag kände nu blir nog näsan för rosa så då gick jag in.

Sonen har pluggat (som vanligt) även han njöt av en stund i solen på uteplatsen och han ser fram emot sommarledighet som närmar sig, men först en drös med tentor som snart drar igång. Hoppas att det går lika bra för honom denna termin som förra.

5 Comments:

  • At 2013-05-12 17:11, Anonymous Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma said…

    Det lät otroligt gott. Blev sugen på att grilla jag med nu, men maken står redan vid spisen och håller på med maten så det får bli en annan dag.


    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna och just nu är vi nära att inte vinna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj. Tack på förhand.

     
  • At 2013-05-13 09:07, Anonymous Helga said…

    Vi människor behöver viloperioder för att må bra. Det låter som du haft det gött du också. Jag har lagt ut en bildkavalkad från helgen om du vill se.

     
  • At 2013-05-13 10:10, Anonymous Anonym said…

    Mmmm.... låter väldigt gott.. =)

     
  • At 2013-05-13 21:01, Blogger Kimmie said…

    Helga: Visst måste vi vila ibland, har sett dina bilder jättefina.

     
  • At 2013-05-14 13:03, Anonymous Pisan said…

    Åh vad gott det låter! Grillat är verkligen mums :-)Hoppas du har en fin tisdag! Kram! ♥

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter