Kimmietid

maj 23, 2013

Närmar sig helg igen

Ska bli jätteskönt med två sköna lediga dagar då jag tänkt göra så lite som möjligt. Har planer på att börja träna på gym, det var många år sedan och nu när jag gått ner nästan 20 kg så kan det behövas att tajta till saker lite. Kan bli kul också, en kollega är också intresserad så vi funderar på att gå tillsammans i varje fall lite då och då när det funkar tidsmässigt för oss. Så i helgen ska jag nog ut och leta upp några bra träningsskor, har bara sådana jag varit ute gått i och det kan jag ju inte ha där. Så tänkte jag ta mig dit för att prata med dem och se om jag kan boka upp någon tid för att få lite hjälp och en genomgång för att se hur jag bäst ska komma igång. Känns kul och spännande, kan nog var väldigt nyttigt tror jag.

Har varit på två kortare utbildningar i veckan och har en halvdag kvar i nästa vecka sedan tror jag att det närmar sig slutet på sådant före semestertiderna.
Tyvärr låter det som om det inte ska bli något vidare väder i helgen, jag hoppas de har fel. Jag hade velat promenera och läsa/halvsova i en solstol denna helg =).

Har varit lite kass på att titta in hos er det ska jag också reparera i helgen =.

4 Comments:

  • At 2013-05-24 08:55, Anonymous Helga said…

    Låter som en bra idé med gym. Jag har aldrig gymmat på riktigt bara på hotellgym...

     
  • At 2013-05-24 16:49, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jag gick tidigare men det är många år sedan så det ska bli kul igen.

     
  • At 2013-05-25 10:54, Anonymous Anonym said…

    Jisses vad duktig du är..Skulle snart vilja se en före och efterbild ju :)
    Sambon kämpar just nu med vikten han vill ha ner. Själv har jag kämpat med gå upp och lyckats. Som tonåring trodde folk jag led av anorexi typ.
    Inte lätt att vara för klen eller för rund tydligen. Alltid var det någon som påpekade jag hade problem fast jag inte hade det.
    Annica

     
  • At 2013-05-25 16:56, Blogger Kimmie said…

    Annica: Är nöjd nu är tillbaka på normalvikt som jag alltid haft förutom under de senaste åren.
    Vill inte titta på före bilder det hänger en irriterande sån på väggen i en korridor på jobb =).

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter