Kimmietid

juni 06, 2013

Underbar Nationaldag

Inte så att vi firar på något speciellt sätt utan bara en härlig dag. Jag startade dagen med att sätta upp min fasadflagga på uteplatsen den vajar så fint i solskenet.
Efter frukosten i morse så gav jag mig iväg ut på en promenad och sedan har det blivit en cykeltur ut och köpt mig en tenniströja och så en liten tur till ICA också. Efter det har jag bara slappat! Har suttit länge på uteplatsen och läst, solat och till och med slumrat till en stund.
Vi ska grilla ikväll jag och sonen sedan ska han antagligen iväg och träffa kompisar. Jag tog med mig jobbdatorn hem men har bestämt mig för att inte sätta igång den alls idag, det blev ca 6 timmars hemarbete förra helgen så en slapp dag sitter bra nu.

Sonen har också varit iväg på egen shoppingtur han kom hem med ett par snygga chinos i beige, en fin blåvit-rutig skjorta och två par shorts. Han tog i lite mer än jag men så shoppar han inte lika ofta som jag =).

Nu ska jag gå och förbereda lite inför grillningen det blir enkelt, ska grilla burgare och några grillspett bestående av prinskorv och bacon.
Imorgon är det jobb igen, lite lyxigt att starta upp igen på en fredag =).

Hoppas ni också får njuta i solen!

3 Comments:

  • At 2013-06-08 17:34, Anonymous Helga said…

    Vad mysigt det låter!

    Vår nationaldag var bara som dagenefterpustande... efter studentfirandet.

     
  • At 2013-06-08 18:41, Blogger Kimmie said…

    Helga: Puh, jag minns hur trött man var när allt släppte efter lång planering och mycket fixande =).
    Hoppas ni har det bra nu i helgen.

     
  • At 2013-06-16 23:26, Blogger -Nena- said…

    Hejsan svejsan

    Hoppas att allt är bra med dig och att du haft en skön helg

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter