Kimmietid

maj 25, 2013

Det blir Taco-lördag

Var helt urlakad, totalt slut igår när jag kom hem från jobb. Men idag känns det bra! När sonen och jag åt middag igår sa jag trött att jag verkligen inte skulle göra någonting förutom tvätta i helgen bara slappa och vila =).

Det är inte likt mig och såklart var det glömt efter att ha sovit gott inatt. Jag började dagen med lite över en timmes promenad följt av god frukost.
Sedan blev en cykeltur ut för att köpa träningskläder och träningsskor. Känner mig så redo och ser fram emot att komma igång.
Sedan var jag fortfarande igång så då blev ännu en cykeltur för att handla massa grönsaker och en del annan mat på Netto.

Köpte bl.a vitkål, morötter och andra tillbehör för att göra Coleslaw - älskar det och det håller ett antal dagar i kylen så det är perfekt tillbehör till jobbluncher. När sonen äntligen kom ur sängen såg han mig först städa badrummet, dammsugaren stod framme och jag höll på med att fixa coleslaw - han ger mig en blick och säger - Du är verkligen usel på att göra ingenting - sätt dig ner mamma =). Ha ha! Jag kan känna att jag verkligen vill göra ingenting men det fungerar inte så bra för mig, jag blir rastlös! Det har i varje fall blivit en timme med kaffekopp och bok på en molnig men behaglig uteplats så lite har jag slappat.

Nu ska sonen och jag snart äta Tacos, jag äter köttet med sallad, salsa, ost och cremé fraiche, sonen äter mer traditionellt men vi blir båda nöjda.

Kanske blir det en film ikväll, för mig alltså sonen lär ju försvinna ut med vänner som det brukar bli på helger.

Ha en underbar helg!
 
Hit Counter
Free Counter