Kimmietid

februari 11, 2012

Fara och flänga

Fick sova gott inatt, sonen kom hem vid halvtolv så det blev inte så att jag blev väckt mitt i natten. Efter frukosten satte jag mig på cykeln och for iväg lite ärenden, det var så skönt att vara ut i dagsljus och med solen som sken så efter den första turen så stack jag hem om och begav mig sedan ut igen. På den andra rundan köpte jag mig en fin skål som nu står på en skänk vi har i hallen, hade ett fat som jag köpt för många år sedan på Cypern där tidigare men var lite trött på det. Detta och en ny krukväxt piffade till i hallen. Sedan var jag och köpte några flaskor vin och en presentkartong till dem som ska vara en del av presenten till min syster som fyller år i början på Mars. Köpte några små burkar cider där också som kanske jag och Hossan tar av ikväll när vi ska titta på Melodifestivalen tillsammans.
Ja, ikväll kommer alltså Hossan hit, jag ska testa ett recept med kyckling i en krämig sås, till det ska vi ha råstekt potatis och sallad.
Har blivit uselt med träning denna veckan, bara två pass. Känner förkylningen i kroppen och då är det väl inte så lämpligt, får väl se imorgon om det känns bättre då.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter