Kimmietid

februari 01, 2012

Månad nummer två

Så var det Februari, blir nog sista månaden med kollegan. Jag ska få en medhjälpare har jag fått veta och det kan bli bra även om jag tvekar. Det kommer en ca 20-årig tjej
(= kostar inga pengar) som har typ noll erfarenhet, som inte kommer att få rättighet att gå in i några dataprogram men som ska hjälpa mig ???. Ja, vi får se hur det går - jag vet ju redan nu hur det är när man får hjälp i telefon av de som inte kan jobbet. De svarar och lyssnar på vad problemet är och sedan kallar de på mig och vi börjar om från början. Känns lite som: vad kan hon få göra egentligen, mycket av det jag gör är belagt med sekretess så det får hon inte se, hon får inte hjälpa till med ekonomin för då måste man ha gått kurser, personalhantering går inte utan kurser. Jag vill liksom inte ha någon sorts slav som jag bara kan ge skitgöra. Bara att vänta och se vad det blir av det.

Har inte tränat ikväll, och det stör mig men så är det ibland. Det får bli imorgon istället. På fredag ska jag och 4 kollegor ut och äta middag tillsammans - kan nog bli trevligt =).

2 Comments:

  • At 2012-02-02 13:22, Anonymous Helgaw said…

    Ja, det där låter ju lite märkligt... ska hon bara kunna koka kaffe??

    Kul med lite umgänge på fredag :)

     
  • At 2012-02-02 18:29, Blogger Kimmie said…

    Helga: Tja, vi får väl se något ska vi väl hitta på =). Ska bli trevligt imorgon.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter