Kimmietid

januari 25, 2012

Mitt i veckan

Skönt med kväll igen, jag har börjat extra tidigt två morgnar i rad eftersom kollegan har sjukt barn. Detta blir snart min arbetstid istället så då vänjer man sig mer vid det när det sker regelbundet. Veckan har varit rätt jobbig och inleddes med att en kollega gick bort. Hon hade varit sjuk en tid men var en härlig människa och det har stor effekt på alla där. Utöver detta var måndagen en total kaosdag med en massa oväntade händelser.

Ikväll har jag promenerat på promenadbandet och sedan ätit en burk Viktväktarsoppa som faktiskt var rätt god. Jag hade rester till sonen av annan mat eftersom jag inte riktigt visste hur dags jag skulle komma hem. Det blev en Het Nudelsoppa som var både kryddig och mager =). Jag hade tänkt ta en Naturdiet Smoothie men var så kall när jag kom hem att jag inte kände för kall dricka.

Igår kväll utnyttjade jag kylan som finns här nu till att sätta ut all mat från frysen på uteplatsen och frosta av den. Detta har behövts hur länge som helst så det känns skönt att ha det gjort.

3 Comments:

  • At 2012-01-26 09:40, Anonymous helga said…

    Åh, vad sorgligt med ett dödsfall bland kollegorna. Livet är tufft!

    Vi hade en dramatisk händelse ombord igår också. Vi fick tillkalla ambulans och prioriterad landning på Arlanda.

     
  • At 2012-01-26 12:00, Anonymous Pisan said…

    Usch vad tråkigt med kollegans bortgång!
    Nä, en kall smoothie är väl inte riktigt vad man vill ha när man är frusen.
    Kramar från mig! ♥

     
  • At 2012-01-26 18:47, Blogger Kimmie said…

    Helga & Pisan: Jo, det är tungt när en fin människa försvinner så där.
    man känner det i stämningen på jobb.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter