Kimmietid

februari 08, 2012

Ska vara positiv


Imorgon börjar min så kallade hjälp på jobb. Jag försöker vara positiv och ska göra allt vad jag kan för att det ska bli bra men jag hade gärna sluppit.
Ikväll blir det ingen träning, jag känner en förkylning på gång i kroppen. En hel del kollegor är sjuka eller vabbar - en av kollegorna i min omedelbara närhet gick idag hem med feber och förkylning så jag känner att jag ska ta det lite lugnt i varje fall ikväll och hålla det borta =).
Så det har bara blivit middag med sonen och så har jag renbäddat min säng. Det är så skönt att lägga sig då!

Till något helt annat är det idag hela tre år sedan jag förlorade min äldsta syster, känns otroligt att det gått så lång tid redan. Har tänkt på henne extra mycket sedan kollegan gick bort, de var födda samma år och var båda sådär otroligt energiska och positiva människor.

4 Comments:

  • At 2012-02-09 18:35, Anonymous Pisan said…

    Har det redan gått 3 år? Herregud vad tiden går. Förstår att du saknar henne. Att mista någon närstående är hemskt, det värsta man kan vara med om....
    Håller tummarna för att du slipper bli förkyld. Kramar från mig! ♥

     
  • At 2012-02-09 20:17, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, det känns inte som tre år var tvungen att kolla här i bloggen om det verkligen var 3 år och inte 2 som jag fått för mig.
    Är lite mer förkyld idag men hoppas att det inte blir värre.

     
  • At 2012-02-10 18:50, Anonymous Helga said…

    Styrkekram till dig!

    Skönt att det gick bra med den nya tjejen :)

     
  • At 2012-02-11 14:36, Blogger Kimmie said…

    Helga: Tack Helga.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter