Kimmietid

november 04, 2011

Semesterdag

Det har varit en jätteskön och aktiv dag mycket har blivit gjort. Jag har fixat två av rätterna till buffén vi ska ha imorgon. Kycklingklubborna är klara ska bara värmas imorgon, fläskfilén ska läggas i marinad imorgon i övrigt är den färdig. Jag har gjort en Cheesecake och till den Carrotcake jag bakat innan ska bara glasyren fixas och den ska dekoreras. Imorgon ska det göras ett par parmensanpajer och en pastasallad och lite annat småfix men grovgörat är klart. Jag och sonen har dammat och dammsugit det mesta. Toaletten ska städas och köket dammsugas imorgon.

Jag fick sova några extratimmar imorse och sedan började jag tvätta så det är också avklarat.
Just nu är sonen ute och äter Thaimat med ett par kompisar, själv är jag inte hungrig ännu så jag tar nog bara något lätt och litet senare ikväll.

Sonen var iväg ett tag för att se om han kunde hitta några byxor men han hittade inte det han ville ha, han ville ha några snygga och sköna byxor som inte var jeans men han hade ingen tur. De han hittade tyckte han inte satt bra eller så såg det bra ut men kändes obekvämt och det vill han inte ha. Han får göra ett nytt försök en annan dag.


4 Comments:

  • At 2011-11-07 09:26, Anonymous helga said…

    Vad gott det låter. Du borde göra en matblogg. Jag har ju en lite vid sidan av. Jag tycker att du verkar älska att laga mat och det borde du dela av dig av...

     
  • At 2011-11-07 12:54, Anonymous -Nena- said…

    Skönt när man kan fixa mycket innan och bara värma.
    Vi vet fortfarande inte vad vi ska bjuda på när M fyller 18 snart.
    Lät gott det ni hade.

    Ha det bra!

     
  • At 2011-11-07 18:43, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det skulle vara rätt kul tror jag, jag älskar att hålla på med mat - men så ska man underhålla den också =)

    Nena: Ja, snart är det er tur med myndighetskalas =)

     
  • At 2011-11-08 09:41, Anonymous Helga said…

    Mtbloggen som jag har skriver jag bara i när jag verkigen har en idé och så kommenterar jag inget från den så det är på så sätt mindre tidskrävande...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter