Kimmietid

november 03, 2011

Nu är det helg!

Jag har semester imorgon och det känns härligt, sitter här med ett glas vin och ska snart fixa mig några varma mackor. Sonen är hos sin pappa ikväll, eventuellt kommer han hem senare han har inte bestämt sig. De skulle köra en PizzaHut och filmkväll tillsammans. På lördag blir det firande av sonen som fyller 18 (på söndag fyller han egentligen) så jag ska ta morgondagen till fixande inför firandet.

Det har varit aktivt sedan jag lämnade kontoret, jag gick en halvtimme tidigare för att sköta bankärenden i tjänsten. Jag har hand om en handkassa på jobb och skulle hämta ut de pengarna. Sedan blev det en visit på systembolaget, hade redan köpt rött vin men tänkte att vi fick ha lite vitt också, sedan hem och lämna grejerna följt av ett ICA besök. Sen har jag bytt lakan i sängen, sonen hade fixat sin säng tidigare idag. Jag ska tvätta imorgon också under dagen när jag ändå är hemma.

Nu har jag plockat ut en del ur frysen som ska tillagas imorgon, bl.a fläskfilé marinerad i en röra med soltorkade tomater och mycket annat som ska serveras ljummen - en rätt som är bra för den kan göras klar i god tid. Så ska jag göra kycklingklubbor efter ett Gorden Ramsey recept, på lördag ska det göras Parmesanpaj och pastasallad och bakas Foccacia. Det blir en italiensk buffé. (Kycklingklubborna är inte direkt italienska men förhoppningsvis goda).

Imorgon blir det också lite städning inget alltför allvarligt men dammsuga, damma och fixa till badrummet står på listan.

Hoppas ni har en skön Torsdagskväll.
 
Hit Counter
Free Counter