Kimmietid

oktober 18, 2011

Skönt med stor son

Vi behövde ha hit vaktmästaren eftersom ett par fästen till skåpsluckor i köket gett upp och det inte längre gick för mig att bara spänna skruvarna längre. Jag mailade dem i Söndagskväll och fick svar under Måndagen att de kunde komma Tisdagmorgon, tur för mig för sonen börjar skolan sent idag. Det gjorde att han missade sin sovmorgon men han ställde upp utan att klaga så jag kunde gå till jobb som vanligt - skönt!
Min kollega på jobb var iväg på en jobbintervju idag, det är mycket blandade känslor kring det.
Jag gillar henne och det skulle vara trist att inte jobba med henne, samtidigt ökar det mina chanser att vara kvar om hon får annat jobb - sen skulle det bli besvärligt eftersom vi jobbar i samma rum och delar en del uppgifter men en hel del är helt separat och det är mycket av hennes som jag inte kan och mycket av mitt som hon inte kan. Jag känner på mig att det mesta skulle flyta över till mig vare sig jag kan det eller ej. Det är bara att vänta och se.

Nu ska det snart ätas pasta!

3 Comments:

  • At 2011-10-19 17:17, Blogger Hossan said…

    Cyklar du hit med lite pasta till mig när ni ätit? :)

     
  • At 2011-10-19 18:35, Blogger Kimmie said…

    Haha, så blev det inte! Men det blev mycket för vi har ätit det idag också =)

     
  • At 2011-10-19 19:03, Anonymous Helga said…

    Vad bra att sonen är klok och mogen som hjälper till hemma!

    Undrar hur det går med kolleans ev nya jobb. Kan u bli en klar fördelför dig även om det säkert innebär mer jobb ockdå...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter