Kimmietid

september 08, 2011

Jobbat...

...reaktionerna har varit allt ifrån: - Vad i hela friden gör du här (när de hört min röst och min hosta) till - Åh fantastiskt du är tillbaka. Förmiddagen var tung men sen tog jag ett par panodil, en dos nässpray och åt varm soppa till lunch och då gick det lite lättare.
Mitt skrivbord var helt täckt av papper när jag kom och jag har betat av en hel del och det som inte hanns med har jag i varje fall koll på vad det är prioriterat i olika högar.
Det som var jobbigast var telefonsamtal, hostan är svår att kontrollera och sen brister rösten en hel del. Nåja, jobbigt var det men jättekul =).
Fick veta att en som jobbar där hade rekommenderat mig till ett jobb, det är liknande som jag har nu och eftersom jag bara har vikariat året ut ännu så länge så ville han hjälpa mig och det var ju jättesnällt. Det skulle börja ungefär när detta i så fall slutar så jag sa att han får gärna tala gott om mig =). Helst vill jag vara kvar där jag är och jag hoppas att det blir så också, men det är ju inte fel att titta på sina möjligheter.

Ikväll blir det lättlagat till middag, orkar inte lägga energi på det. Det blir färsk pasta med bacon och ostsås. Egentligen skulle jag vara igång med GI denna veckan men det har blivit lite sådär med det. Inte helt åt skogen och inga onödigheter men det har blivit lite pasta och bröd.
Imorgon är det fredag vilket känns jättekonstigt men jag ska verkligen ta denna helgen till att vila bort resten av sjukan.

2 Comments:

  • At 2011-09-09 10:04, Anonymous helga said…

    Gud vad roligt att någon bryr sig om att du blir kvar...

    Hoppas du blir frisk nu snart... kanske efter en vilsam helg...

     
  • At 2011-09-09 17:14, Blogger Kimmie said…

    Helga: Han ville rekommendera mig till en annan arbetsplats =). Men jag vet redan att denna vill ha mig kvar - det är bara inte klart om det blir så eller ej.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter