Kimmietid

augusti 24, 2011

Redan mitt i veckan igen

Sonen är igång med skolan igen och är nöjd med sitt schema. Förutom en sen dag så är det rätt jämnt fördelat över dagarna. På jobb är det mer än full rulle + att min sömn varit lite besvärlig denna veckan. Det beror nog till viss del på stress, vaknar och ligger och tänker på att jag ska ringa den och den och skicka det brevet och ta reda på vissa saker, inte riktigt bra men så blir det ibland. Så har några i min närhet just nu en riktigt svår tid och tankarna hamnar hos dem också, man önskar man på något sätt kunde hjälpa men så är det inte. Den hatade sjukdomen cancer har ställt till det igen.

Hoppas att min skalle slutar snurra runt ikväll så att jag får en god natts sömn! Det behövs.

Förutom allt detta har vi haft bra kvällar, sonen har varit väldigt aktiv på festivalen i år =).
Igår kväll var han dock hemma så vi grillade Kycklingfilé och Halloumi som avnjöts tillsammans med ugnsrostade grönsaker, supergott =). Ikväll blev det däremot rester från frysen, vi hade en massa korvgryta kvar så det blev bara att koka lite ris och fixa grönsaker - enkel matlagning.
Nu ska jag se om jag kan hitta något att titta på och bara slöa i soffan.


3 Comments:

  • At 2011-08-26 01:09, Blogger Hossan said…

    Inga nyheter eller/om "överraskningar" ;)

     
  • At 2011-08-26 08:41, Anonymous helga said…

    Usch för den där dj...la sjukdomen!

    Ser att vardan är igång ordentligt hos er - här också...

     
  • At 2011-08-26 17:30, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ha ha

    Helga: Ja det är vidrigt, den som hittar kuren där blir världens största hjälte.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter