Kimmietid

augusti 21, 2011

Sommar idag

En helt fantastisk Söndag har vi här i Malmö! Det är varmt och strålande solsken. Jag har varit ute och cyklat och varit och handlat inför veckan och strukit tvätten så lite nytta har jag gjort men nu har jag haft ett par sköna timmar med kaffemugg och bok på min uteplats. Gick in nu eftersom det var för varmt - mitt i solen 27,4 grader =). För någon vecka sen tänkte jag att det nog var slut med att sitta på uteplatsen eftersom det var så uselt väder. Hoppas det fina håller i sig ett tag nu - även om man jobbar mår man bra av lite solsken och fina kvällar.

Ikväll borde man egentligen ha grillat men jag har plockat ut lövbiff ur frysen och det är knappast lönt att grilla det. Ska göra lite ugnsgrillade grönsaker till det och lite klyftpotatis för sonens skull.

3 Comments:

  • At 2011-08-21 20:38, Anonymous Helga said…

    Vad härligt med en sån kanondag när man är ledig. Det kan man leva länge på :)

     
  • At 2011-08-22 13:41, Blogger -Nena- said…

    Ja riktigt fint har det varit i helgen.

    Lövbiffen hinner väl knappt närma sig grillen *S*
    Gott är det och det var länge sedan som vi hade det så det får jag nog titta efter i köttdisken.

     
  • At 2011-08-22 16:40, Blogger Kimmie said…

    Helga: Helt underbart =)

    Nena: Den är väl lite för tunn för att läggas på grillen tror jag =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter