Kimmietid

augusti 07, 2011

Vattenfall

Inatt vaknade jag av att det lät som om någon kastade småsten mot mitt sovrumsfönster - samtidigt som om någon annan slängde hink efter hink av vatten mot det. Det var något av det mest otroliga oväder jag sett här i Sverige. Så oerhört mycket vatten, som föll hårt, också lite åska på det. Jösses! Jag fick ligga och läsa lite där mitt i natten för det gick inte att somna om i oväsendet. Rena vattenfallet!

Ikväll har jag och sonen ätit bl.a Burek till middag =), jag har en Bosnisk kollega som pratat om det och i fredags var jag med henne i en butik i närheten som sålde bl.a bosniska specialiteter så jag köpte en låda med fryst Burek och det var rätt gott faktiskt - hon varnade mig att det såklart inte kunde smaka som hemlagat men så är det ju alltid med frysta matvaror. Burek var lager på lager av tunn Filodeg och i detta fall med en fyllning av spenat och ost. Det fanns många olika.
Vi hade lite grillrester också, för jag tänkte att sonen inte skulle gilla det (spenat kan vara farligt =) men han tyckte också det var gott.

Imorgon börjar redan min tredje arbetsvecka efter semestern?! Om två veckor börjar skolan igen - sonen ska då börja i 3:an på gymnasiet.

4 Comments:

  • At 2011-08-08 20:49, Anonymous Helga said…

    Det där med Burek lät supergott! Jag gillar att prova nya rätter - det är spännande!

    Ja, tänk vad tiden rusar fram.

     
  • At 2011-08-09 02:59, Anonymous -Nena- said…

    Det är inte så länge sedan som vi bägge skrev att våra -93:or slutade 9;an... var tog de två åren vägen undrar jag ibland.

    Spännande med nya rätter!

     
  • At 2011-08-09 09:15, Anonymous Pisan said…

    Det där lät gott! Oj, 3:an på gymnasiet, då tar han studenten nästa vår då. Tänk vad fort det går när man har ungar. Tiden flyger iväg. Ha en fin tisdag vännen! Kramar! ♥

     
  • At 2011-08-09 21:38, Blogger Kimmie said…

    Helga: Alltid kul att testa något nytt, det fanns flera olika sorter plus att kollegan lovat ta med lite hemlagat nästa gång hon gör det =)

    Nena: Nä, jag minns det som för något år sedan =).

    Pisan: Inte alls dumt! Ja, han är SÅ stor nu, lång, vältränad och vältalig =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter