Kimmietid

augusti 30, 2011

Nytt recept

Har börjat fastna lite i samma, samma när det gäller middagsmaten så jag googlade lite igår och hittade några nya recept. Ett testades ikväll, väldigt enkel mat men det blev gott.
Det var tunt skivad potatis i en form i några lager med salt, peppar, riven ost och vitlök. Matlagningsgrädde på detta och in i ugnen ca 30 min (typ potatisgratäng) sedan tog jag ut den och la ett lager skivad falukorv överst. Lite mer riven ost på det och lite örtkryddor och så in i ugnen igen i 10-15 minuter. En enkel sallad till detta och vi blev nöjda. Det blev riktigt gott faktiskt - det blev också väldigt mycket mat så vi ska ha det imorgon också.

Var iväg direkt efter jobb idag och laddade mitt Jojo-kort (busskort för Skånetrafiken). På Lördag är jag bortbjuden till Höllviken så då måste busskortet vara laddat =). Så var jag och köpte en flaska vin till värdinnan också. Man vet aldrig hur det underliga vädret beter sig så det känns skönt att ha den biten avklarad i god tid.

Imorgon ska jag eventuellt börja jobba extra tidigt, min kollega som brukar vara där då gick hem idag när hon började må dåligt. Hon lovade att skicka ett SMS när hon bestämt sig =)
 
Hit Counter
Free Counter