Kimmietid

september 01, 2011

Tidiga morgnar

Har blivit extra tidiga morgnar för mig två dagar i rad nu och som det ser ut blir det så imorgon också. Fördelen är att jag då också slutar 30 minuter tidigare och då är det rätt skönt men inte när klockan ringer okristligt tidigt =).

Bara en dag kvar sedan är det helg och nästa vecka är förhoppningsvis kollegan frisk igen.
Ikväll ska sonen och jag ha lite extra mumsig middag (enligt vår smak). Det är dessutom bekväm mat. Lidl har en Cordon Bleu som är jättegod tycker vi! Bara att lägga i stekpannan. Så det blir vår middag ikväll tillsammans med Rösti en kall sås och god sallad. Sonen ska till sin pappa imorgon så då kör vi lite mysmiddag ikväll.

Sonen har haft självstudier idag och han hade redan gjort det mesta så han har varit ute och köpt jättefin vinterjacka - nu hade Stadium hängt ut lite mer. Så köpte han 2 Esprit (senaste favoriten) tröjor också så nu är han lite nyekiperad.

Nu ska jag gå och sätt igång med middagsförberedelser, ha en skön torsdagskväll =)

2 Comments:

  • At 2011-09-02 09:21, Anonymous helga said…

    Det låter gott! jag tror vi tar och grillar lite igen - vi passar på innan hösten kommer ordentligt...

     
  • At 2011-09-04 13:10, Blogger Kimmie said…

    Helga: Gäller att passa på och grilla innan den riktiga hösten tar över =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter