Kimmietid

december 17, 2011

Välbehövlig Lördag

Så skönt med lite ledig tid nu när det är så stressigt på jobb, nästa vecka också att stressa sig igenom - stor risk för övertid måndag och tisdag dessutom. Idag har jag fått en hel del gjort men det känns ändå lugnt. Alla julklappar är nu inköpta, sedan har jag stekt julköttbullarna och fixat stryktvätten. Efter detta blev det en promenad på löpbandet och nu ska jag ta det lite lugnt ett tag. Hade tänkte baka en kaka också men min frys är så full just nu att jag nog väntar och bakar den på fredag när jag är ledig istället.
Julfesten i Torsdags var trevlig, väldigt lugn med massor av jättegod julmat - jag blir ju nästan alltid mätt på sill och lax eftersom det är mina favoriter men lite annat slinker ner ändå och det var svårt att sova på natten med full mage och efter några muggar kaffe sent på kvällen.
Ikväll ska jag laga till Lövbiff till middag till oss, vet inte om sonen kommer att vara hemma ikväll, troligtvis inte men han har tänkt äta hemma i varje fall.

Hoppas ni har en skön helg!
 
Hit Counter
Free Counter