Kimmietid

november 30, 2011

Höstens kurs avslutad

Läraren var gullig och kallade det för vår examen och gav oss alla varsin långskaftad röd ros när vi skulle gå. Hon var riktigt bra på att lära ut och dessutom trevlig så hon har hittat sitt kall.
Dagen var väldigt intensiv men jag känner att jag har bra koll på det hela nu, ska bara få alla på jobb att förstå att nu är det nya saker som gäller och vi måste alla tänka annorlunda. Det ska bli en fortsättning på kursen nästa år och jag hoppas jag är kvar så att jag kan gå då med - har lärt mig så mycket.
Däremot blev jag lätt stressad när jag tittade in på jobbmailen och den var fylld med bråttomsaker och ungefär samtidigt fick SMS från kollegan att hon blir hemma med sjukt barn även imorgon.
Inget att göra åt, bara att bita ihop och försöka lösa allt så gott jag kan och hinner. Men det är nog lite stressrelaterat att jag drömmer om jobb och problemlösningar var och varannan natt.
Den veckas ledighet som finns inplanerad efter nyår känns välkommen =).

Det går bra för sonen på praktiken, han tycker fortfarande att det är för lite att göra men tycker det är kul när det finns jobb för dem. Jag kan hålla med om att det vore bättre om företaget kunde ge dem kortare dagar så att de kunde ha att göra den tid de är där men så är det inte.

2 Comments:

  • At 2011-12-01 17:26, Anonymous Helga said…

    Det låter som en bra lärare!! Stress är inte kul! Lite väl mkt för dig när kollega är hemma!

     
  • At 2011-12-01 18:23, Blogger Kimmie said…

    Helga: Hon var toppen, gammal lärare från högstadiet som sadlat om till vuxenlärare - mycket pedagogisk och samtidigt rolig =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter