Kimmietid

november 21, 2011

Julklapp till mig själv


Jag har hur länge som helst tjatat om att jag vill ha ett motordrivet löp/promenadband men varit dumsnål och tyckt att det varit för dyrt. Men jag har inte tränat över huvudtaget på rätt länge nu, bara mitt cyklande och det är verkligen inte bra för mig och det känns i hela kroppen. Nu har jag pratat allvar med mig själv =) om jag skulle gå på gym kostar det mycket mer och det är tungt framför allt på vintern att orka gå dit i mörkret på kvällarna. Sen när bandet jag velat ha prissänktes med 1000,- pga ett jubileum kände jag att det fick grävas lite i sparkassan.
Nu är jag jätteglad, kollegan hjälpte mig att forsla hem det eftersom hon har bil och jag har kört mitt första pass och det kändes härligt.
Nu ska jag se till att ägna en stund till träning ett antal dagar i veckan så kommer nog min energi tillbaka snart - det brukar funka så.

2 Comments:

  • At 2011-11-21 22:26, Anonymous -Nena- said…

    Vill också ha ett löpband, sådant som man kan fälla ihop så det inte tar så stor plats.
    Vi har en crosstrainer men den är alldeles för klumpig och just nu har svärmor lånat den och jag låtsas som om den inte finns ;)

    Lycka till med din träning!

     
  • At 2011-11-22 07:50, Blogger Kimmie said…

    Nena: Detta går att fälla ihop rätt enkelt men några dagar då och då får det nog stå framme och skräpa =).
    Titta på Rustas hemsida det var där jag köpte det och det var verkligen bra pris på det just nu.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter