Kimmietid

december 03, 2011

Oväder

Usch vilket pestväder vi haft idag, det regnar och blåser och har varit mörkt hela dagen.
Jag tog mig trots detta ut i förmiddags, hann med 3 olika butiker. 4 julklappar köptes och lite annat som skulle fixas blev gjort. När jag kom hem var jag rejält blöt.
Värmde upp mig med ett träningspass på löpbandet och sedan har en sorts julgodis gjorts. Någon Bounty lik variant. Det blir lite mer i år eftersom vi ska ha julen här så lika bra att börja i tid.

Nu är jag igång med middagsförberedelser, gjorde för några veckor sedan ett nytt recept som både jag och sonen tyckte var supergott så det blir favorit i repris =). Det är en fläskfilégryta med bacon, purjolök och mango chutney. Ska bli riktigt gott sen när det blir dags.

7 Comments:

  • At 2011-12-03 18:57, Blogger Hossan said…

    Ja, tack! Det låter riktigt gott! Fast jag har väl redan missat middagen.... ;)

     
  • At 2011-12-03 19:20, Anonymous Helga said…

    Här är det också regn men imorse var det kallt! Bra av dig att förbereda i god tid! Det mår iaf jag bäst av!

     
  • At 2011-12-03 19:59, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Sorry, lite för sent =)

    Helga: Känns alltid bra att vara i god tid.

     
  • At 2011-12-04 10:07, Anonymous Anonym said…

    Hejsan
    Vilken trevlig blogg du har, hit tror jag att jag vill återkomma.
    Mortuta

    www.mortuta.bloggplatsen.se

     
  • At 2011-12-04 11:23, Blogger Kimmie said…

    Hej på dej Mortuta, du är så välkommen ska titta in hos dig också.

     
  • At 2011-12-04 17:38, Anonymous oskrivnablad said…

    Recept på det , tack! =) Lät riktigt gott.

     
  • At 2011-12-04 19:36, Blogger Kimmie said…

    Oskrivna blad: Hej på dej, lägger in receptet i nästa inlägg. Nu ska jag titta in hos dig.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter