Kimmietid

december 02, 2011

Första julklapparna inslagna

Ikväll har jag så smått börjat med att slå in julklappar. Bara några men ändå skönt att var igång. Ännu en gång var jag så dum att jag slog mig ner på golvet framför TV:n och fixade med detta och insåg precis som varje gång att man inte längre är ung och inte ska sitta på parkettgolv för stelheten som inte fanns för några år sedan infinner sig snabbt =).
Sonen kom hem från praktiken någon timme efter mig, han börjar två timmar senare på morgonen och han var hemma i ca 15 minuter sedan for han iväg igen för att äta pizza med kompisgänget och sedan för att titta på film hemma hos en av dem. Nu ringde han precis och sa att han är på väg hem skönt att det inte blir mitt i natten denna fredag jag är lite sliten efter en vecka med mycket stress och mycket nyheter plus att kollegan varit hemma större delen utav veckan. Det märks när man ska hinna allt själv. Visst blir en del liggande men det blir ändå att jobba för två med allt det som inte kan vänta.
Nu väntar jag med spänning på Idol-resultatet, de är riktigt duktiga alla tre som är kvar. Moa var en favorit från början men att hon sjunger på riktigt dålig engelska ibland stör mig. Amanda är helt otrolig och Robin är också jätteduktig. Ska bli kul att se hur det går.
Nu kom sonen hem och idol är igång igen.

2 Comments:

  • At 2011-12-03 09:40, Anonymous Pisan said…

    Jag brukar göra som du; sätta mig på golvet och slå in julklapparna. Men i år mindes jag hur jobbigt det är att komma upp så jag använde faktiskt köksbordet :-) Det gick bra det med. Har slagit in lite, det blir mer sen när jag har köpt allt som skall köpas. Håller med dig om Moas engelska, den är inte bra. Jag tyckte att Amanda var bättre igår och är nöjd med att Moa åkte ut. Skall bli kul och se på fredag vem som vinner. Jag tycker det är dags att en tjej vinner nu, det var länge sen.
    Ha nu en fin lördag vännen! Kramar! ♥

     
  • At 2011-12-03 16:48, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Det blir köksbordet nästa gång för mig med =). Det blir spännande med idolfinal, jag tycker också att Amanda ska vinna.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter