Kimmietid

december 01, 2011

Bra dag för sonen...

...han var nöjd idag när han kom hem, det hade varit fullt upp hela dagen och han tyckte det var kul. Han hade själv under handledarens vakande öga fixat en dator som inte fungerade och lyckats bra vid första försöket - sådant känns bra =).
Idag har jag haft en rätt intensiv dag men jag har antingen lyckats lösa problemen själv eller i ett fall där det inte fanns någon lösning haft vett att vända mig till chef som har makt att bestämma hur det ska lösas även om det inte är bekvämt för alla. Jag fick i och för sig äran att gå runt och berätta för de som fick en sämre dag att det var så men kunde samtidigt säga vems beslut det var (han bad mig att göra så) och att det gick bra att ringa honom om det inte funkade. Allt har löst sig och jag kommer att jobba solo även imorgon. Det är jätteskönt med fredag imorgon, jag behöver sovmorgon och så ska jag och sonen nog försöka börja med julgodisproduktionen på lördag eller söndag.
Nästa vecka ska jag och kollegan utbilda resten av kollegorna, jag råkade nämna för en av cheferna att det nog vore bra att vi fick möjlighet att informera om förändringarna som är på gång när alla var samlade istället för att lära upp en efter en. Nu blir det dags att börja planera inför att jag och kollegan ska hålla i ett möte inför sådär 50 personer nästa vecka =), tur man har förlorat all den blyghet jag hade som ung =)

2 Comments:

  • At 2011-12-01 21:47, Anonymous -Nena- said…

    Sitta på jobb och inte ha något att göra är inget kul.
    Skönt att han haft fullt upp idag.

    Ja då är det tur att du inte är blyg längre, jag hade aldrig klarat en sådan sak =)

     
  • At 2011-12-02 16:45, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, det blir roligare när det händer något!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter