Kimmietid

december 08, 2011

Några dagar har gått

Otroligt stressigt på jobb just nu, är för trött för att göra något alls när jag kommer hem egentligen.
Men fixa middag måste ju göras och ikväll har vi gjort chokladtäckta marsipanbollar också.

På söndag har jag och sonen tänkt göra en sista sort julgodis, reprisen från förra julen som blev en hit - Knäck med turkisk peppar. Sen lägger vi till skumtomtar och en massa frukt och lite fikon så är "gotterna" färdiga. Förberedelserna är igång =), jag har skrivit mina listor.

Vår utbildning av personalen i Onsdags gick bra, kollegan skötte en stor del av snacket i början och då satt jag och gjorde det hon beskrev på datorn som hade skärmen på en stor duk så att alla kunde se vad som hände. Sedan fick de ställa frågor och då hjälptes vi åt och svarade båda två. Det gick nog rätt bra för idag ringde de från ett annat ställe som gör samma förändring och undrade om inte någon av oss kunde komma dit och hjälpa dem men det hinner vi inte. Det blev lite hjälp via telefon.

Ser fram emot helg även om jag har lite svårt för att koppla av just nu, är SÅ uppe i varv. Imorse vaknade jag alldeles för tidigt så jag var på jobb väldigt tidigt, kollegan var redan där så hon är i samma läge =).

4 Comments:

  • At 2011-12-09 08:58, Anonymous helga said…

    Jobbigt när det blir för mycket på jobbet. man har liksom inte mycket energi kvar. Så här års skulle man behöva mycket energi - det finns ju en del att fixa ju...

     
  • At 2011-12-09 17:32, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, tur att jag är sån som planerar i förväg och redan har köpt och fixat en del =). Det blir nog bra men jag räknar med minst en vecka till av total stress.

     
  • At 2011-12-09 19:04, Anonymous oskrivnablad said…

    Hoppas det blir lugnare i helgen. Imponerad över att ni gjorde marsipanbollar trots tröttheten... fast ibland när man är igång då är det lika bra att köra :-)

     
  • At 2011-12-09 20:27, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Helgen blir en förhoppningsvis lugn men ändå med mycket fixande =). Man får i varje fall sova lite längre och ha mysfrukost!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter