Kimmietid

september 18, 2011

Kyckling i ugnen

Det doftar jättegott hos oss, har en kyckling i ugnen och det blir alltid så härliga dofter av mat som lagas långsamt och länge. Blir inte ofta numera som jag gör hel kyckling oftast blir det kycklingfilé men omväxling är alltid trevligt. Det blir brunsås-premiär för hösten.
Jag har alltid varit sådan och min son har smittats av mina underligheter =). För mig är brunsås - höst- och vintermat. Jag tycker inte det är gott annars. (Knäppt, jag vet).
Så nu är det nog sedan april, maj eller något sådant så det ska smaka finfint.

Det blev en paus och nu är middagen och disken avklarad, klockan närmar sig sju. Var riktigt gott. Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen, hänga fram kläder, se till att det som kan behövas finns i väskan, ställa väckarklockan och lite sådant.

Ha en skön Söndagskväll.

2 Comments:

  • At 2011-09-23 08:35, Anonymous Helga said…

    Jag håller med brunsås= höst. På sommaren blir det t ex tsatziki...

     
  • At 2011-09-23 16:58, Blogger Kimmie said…

    Helga: Fler än jag som tycker så alltså =). Gillar också kalla såser under sommaren.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter