Kimmietid

september 24, 2011

Fin Lördag

Vaknade pigg imorse! Det blev så att jag skruvat isär de flesta utemöbler och de står nu i källaren. Ett par stolar och grillen finns kvar - man kan fortfarande njuta av en kopp kaffe utomhus och grilla men det mesta finns i källaren. Så färgade jag håret så att de grå nu har en mörkbrun nyans - såsom jag ser ut från början =). Sonen och hans pappa besökte sedan en cykelaffär som sonen valt ut baserat på deras hemsida och det var ett bra val. Sonen har nu en ny fin Monark-cykel som han är jätteglad för. Dessutom erbjöd denna affär en gratis försäkring på ett år som ska innefatta ny cykel om en skulle bli stulen det första året utan att jag behöver betala självrisken. Dessutom fanns det en massa garantier ifall något större fel skulle ske.
Sonen och jag har ätit en god middag, fläskfilé med hasselbackspotatis (har inte gjort denna sorts potatis på säkert 10 år) sonen kunde inte minnas att han någonsin ätit detta och tyckte det var en höjdare. Sen har han stuckit iväg och skulle på konsert med ca 8-10 vänner.
Imorgon ska vi iväg och fira systersonens 25-årsdag. Han har redan haft fest med vännerna imorgon blir det middag med oss släktingar. Har köpt presentkort på MediaMarkt (han vill köpa ny dator), en lustig pizzalåda jag hittade i bokhandeln som innehåller kokbok för Pizza samt Pizzaroller - en skämtpresent som det var bra att sätta fast presentkortet på samt en fin växt i plåtkruka som passar deras stil. Vi blir upphämtade av syster och svåger imorgon för skjuts till kalaset.

4 Comments:

  • At 2011-09-26 08:56, Anonymous helga said…

    Vilken kanondeal de hade på cykelaffären. Skönt också att du fått undan det mesta av utemöblerna.

    Hasselbackspotatis är ju kanongott - varför har jag inte gjort det på länge?

     
  • At 2011-09-26 20:37, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det kändes som en bra affär. Det var jättegott och jag undrade också varför jag inte gjort det på evigheter. Vissa maträtter faller i glömska.

     
  • At 2011-09-26 23:40, Blogger -Nena- said…

    Ja än kan det finnas fina dagar att grilla på.

    Det var en bra cykelaffär och jag förstår att sonen är nöjd.

     
  • At 2011-09-27 16:31, Blogger Kimmie said…

    Nena: Man får passa på =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter