Kimmietid

november 25, 2010

Nu behöver jag varva ner

Dagen på jobb har gått smidigt och inte varit stressig, men sedan har jag kört mer än full rulle efter jobb. Jag tog en annan buss som gjorde att jag kom förbi ett köpcenter och var lite snabbt inne och handlade lite. Hem kom jag 17,10 - sedan var det full fart. Satte igång att steka upp fläskfilé och sprang samtidigt omkring som en galning och satte upp alla ljusstakarna =), kändes lika bra att få upp dem också kommer en väninna hit imorgon så jag ville att de skulle se lite mysigt ut. Sedan har jag varit i källaren med grejer, tagit en liten snabb runda med dammsugaren, tvättat lite handtvätt, ätit middag och nu sitter jag här.
En av mina chefer kom in till mig idag och sa att jag inte var bortglömd och att han skulle sätta mer press på dem över honom för att jag ska få vara kvar efter nyår. Tyvärr har han inte rätten att fatta det beslutet själv men det känns skönt att de som känner mig vill ha mig kvar i varje fall.
Det är bara att fortsätta vänta och se.
Nu blir det lite slappande och antagligen kikar jag på Lyxfällan senare.

Imorgon kommer som sagt väninna C hit, hon ville prata har precis avslutat ett förhållande.
Så då blir det fredagsmys med henne med lite mat och vin.

3 Comments:

  • At 2010-11-26 08:15, Anonymous Helga said…

    Det är mycket att fixa så här i adventstider. Kul att chefen vill ha dig kvar iaf... Hoppas du få besked snart och slipper fundera på det kring jul...

     
  • At 2010-11-26 22:17, Anonymous -Nena- said…

    Oj vad du har hnnit med.
    Hoppas att du får en riktigt skön och lugn helg nu.

    Hoppad att de snart ger dig ett besked på jobbet.

     
  • At 2010-11-27 22:37, Blogger Kimmie said…

    Helga: Mycket mysfixande =).
    Besked till jul bör jag ha eftersom anställning är över 31/12 och många är lediga då. Det blir som det blir =).

    Nena: Ja, ibland är man uppe i varv och får mycket gjort =). Ha en fin helg du med.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter