Kimmietid

november 23, 2010

Det hotas om snö inatt

Vill inte, vill inte, VILL INTE! Men det hjälper inte att jag inte vill, om eländet kommer så kommer det. Idag har det bara regnat, så efter jobb for jag iväg några ärenden som blir bökigare om jag inte kan cykla sen, det blev också en runda till ICA och sedan lagade jag till en maträtt som jag hittade på om som blev uppskattad och god =). Jag hade lunchkorv som jag skar ett streck längs med hela - i detta "streck" tryckte jag i färsk Mozzarella ost och örter och sedan strödde jag tärnad bacon över det hela och satte in det i ugnen. Det blev jättemumsigt.

Medan maten var i ugnen hann jag med att byta gardiner i köket, lite i taget så ska det nog bli adventsfint här lagom till Söndag!
Har faktiskt haft tanken på att köpa en sån där eländig låtsasjulgran i år. Jag älskar julgran och bara riktiga men förra året fick jag ta medicin rätt många dagar + att jag fick utslag över hela armarna varje gång jag rörde den. Kanske inte helt sunt - men jag är nog inte redo att ge upp den ändå - får se.

3 Comments:

  • At 2010-11-24 01:57, Anonymous -Nena- said…

    När vi inte längre kunde ha riktig gran grät jag nästan och sa att jag aldrig skulle fira jul igen ;)
    Nu är vi inne på den andra plastgranen och jag har vant mig vid att inte kunna ha en riktig inne.
    Hemskt var det, tänk att en gran kan betyda så mycket.
    Mina töser har aldrig varit med om att ha en riktig gran inne, skulle vilja ge dem den känslan i alla fall för en jul men då får ju maken flytta ut i husvagnen och det är ju kanske inte så snällt ;)


    Vill inte heller ha snö!

     
  • At 2010-11-24 08:53, Anonymous Helga said…

    Det där lät ju suupergott!

    Jag gjorde en porterstek för första gången på åratal...

    Jobbigt med gran om man är allergisk. Kan du inte bara ta in kvistar i en vas istället eller en mindre bordsgran?

     
  • At 2010-11-24 17:35, Blogger Kimmie said…

    Nena: Du är som jag =), jag blir helt sorgsen av blotta tanken.
    Men hälsan bör nog gå först.

    Helga: Sonen kom på idén, plastgran och sedan ha en urna med lite äkta kvistar i för att få lite doft ändå. Kanske kan det bli så.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter