Kimmietid

november 11, 2010

Kanske bara en liten stund

Men just nu för stunden så funkar min dator, sonen har fixat med den - vet inte riktigt vad han gjort men som sagt just nu funkar den. Han fick ju igång den en gång tidigare och då gick det i två kvällar sedan dog den igen så jag har inte alltför stora förväntningar men det är underbart med en ordentlig skärm igen. Min skärm är 17 tums och mindre vill jag inte ha, den jag tittade på igår var 17,3 men ändå billigare - största skillnaden var mindre känt märke, något sämre grafikkort och ca halva priset av vad jag betalade för denna. Vi får väl se hur det går =).

Den stackars sonen har helt förstörda händer, efter allt plockande och packande på ICA så ser händerna inte ut som de borde. Han ska nog be om handskar imorgon. Vi ser båda fram emot fredag!
På jobb har det som vanligt varit både aktivt och kul, lite jobbigt att en del nya chefer börjat och en av dem är nog inte av den fina sort som de tidigare varit - det skapar redan nu lite dålig stämning lite här och där. Jag som varit med om skiftbyte i ledningen för inte så länge sedan får lite Dejavu känsla. Inte positivt precis, jag väntar ju fortfarande på besked om hur det ska bli framöver.

Ha en skön Torsdagskväll så ser vi väl fram emot en härlig helg, eller hur?!

4 Comments:

  • At 2010-11-11 22:33, Anonymous -Nena- said…

    Duktig sonen är som lyckats lura igång burken om än för en stund.

    Handkar kan nog vara bra att ha ja.
    M hon har rivsår både här och där men det gör inget säger hon för det är ju så gosiga djur hon kelar med ;)
    Undrar om hon haft en kaninunge innan för tröjan för hon har rivsår på halsen hmmm.

    Jobbigt när det blir sådana byte och att det kommer in folk som kanske inte känns som de bästa.
    Hoppas att det löser sig till det bästa!

     
  • At 2010-11-12 11:28, Anonymous Helga said…

    Hoppas datorn fortsätter funka!

    Trist att nya chefer kan förstöra stämningen så... På mitt jobb har det hänt så mkt negativt de senaste 10 åren. Personalstyrkan har halverats...

    Min dotter prao:ade också på ICA och det var hårt jobb!

     
  • At 2010-11-12 19:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Han är duktig med datorer, hans största intresse och dessutom det hans utbildning är inriktad på så det är inte så dumt med lite hjälp från honom.
    Stackars M som blir riven, men lite gosigare ändå med rivsår från söta djur än trasiga nagelband från kartonger =)

     
  • At 2010-11-12 19:09, Blogger Kimmie said…

    Helga: Nä, den dog igen =(. Ledningen på ett ställe gör mycket för stämningen - trist när det inte blir så bra. På ICA får man jobba =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter