Kimmietid

november 07, 2010

En liten snabbtitt

Kalaset igår gick bra, maten blev god och alla verkade nöjda. Sonen var helnöjd med sina presenter och allt. Själv var jag iväg imorse med min laptop på Onoff - garantin har gått ut men de föreslog att jag skulle ta in den och en kille tittade på den. Jag kan välja att de sänder den till HP men det är en stor chans att den inte går att fixa och då får jag betala en summa ändå (ca 800,-) bara för att de tittar på den. Vi har en bekant som är väldigt upptagen men som jobbar med datorer och är otroligt smart och han har sagt att han ska kolla när han får tid (reser mycket och jobbar oerhört mycket) så vi får väl se. Just nu ställer jag in mig på att köpa en ny, jag behöver inte en så superbra som den gamla den var svindyr och en av de bästa som gick att köpa när jag köpte den och så stor kapacitet använder jag inte.
Vi får se hur det blir, skönt att jag kan låna sonens skol-laptop lite då och då =)

Hoppas ni har haft en skön helg!

4 Comments:

  • At 2010-11-08 11:55, Anonymous Pisan said…

    Jag har en s k "surfdator" och det räcker gott, dessutom är de inte så dyra, man kan hitta en för 3-4000 kr, ibland ännu billigare. Hoppas du har en fin dag på jobbet. KRAMAR! ♥

     
  • At 2010-11-08 17:36, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Något sådant räcker säkert fint för mig också =)

     
  • At 2010-11-08 18:32, Anonymous -Nena- said…

    Ska man "bara" surfa så behöver det ju inte vara en värstingdator.
    Jag har bara en sådan men den klarar i alla fall ett tungt bildbehandlingsprogram och The Sims bra.

     
  • At 2010-11-09 20:13, Blogger Kimmie said…

    Nena: Blir säkert bra, jag har redan sett ut en, viktigt för mig är stor skärm så det ökar priset litegrann.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter