Kimmietid

november 02, 2010

Mammas födelsedag

Idag är det min mammas födelsedag - besökte minneslunden efter jobb och sedan har sonen och jag festat på en god middag för att litegrann fira hennes dag - hon skulle idag ha fyllt hela 85 år. Middagen ikväll blev fläskytterfilé med potatisgratäng - jättegott! Det var inte planerat så utan jag hade bara tagit fram en bit fläskytterfilé ur frysen och sedan när jag var på ICA efter jobb så hade de en Felix-påse med potatisgratäng (alltså färsk inte fryst) som brukar kosta runt 50,- för 15,- eftersom det var tre dagar från sista datum. Så det var bara att hälla upp det i en ugnsform och krydda lite och så in i ugnen - jättegod var den! Den kan vara värd det fulla priset om man har bråttom någon gång eller vill vara bekväm.
Nu ska jag soffslappa resten av kvällen - har haft fullt upp på jobb =)
 
Hit Counter
Free Counter