Kimmietid

oktober 27, 2010

Onsdagkväll

Antingen bloggar jag inte eller så skriver jag om hur trött jag är =) - så tråkig är jag! Det handlar nog mest om att jag på andra jobb har haft mycket att göra och haft mycket telefonkontakter men suttit för mig själv i tystnad - här sitter jag i rum delat med flera, med konstant rusning av personer - både kollegor och andra som vill ha hjälp och det tar nog rätt lång tid att vänja sig vid detta. Det är aldrig tyst omkring mig och jag tycker att jag klarar det bra och till och med trivs med det men när jag kommer hem så känner jag hur skönt det är med lite tystnad eller musik istället för sorl. Senaste musikinköpet är en dubbel-CD med David Bowies hits - för mig finns knappast en härligare låt än "Life on Mars"
- Ah - njutning.

6 Comments:

  • At 2010-10-28 08:01, Anonymous Helga said…

    Usch det verkar superjobbigt att vara i samma rum som andra hela tiden... Kan förstå att du blir trött då.

     
  • At 2010-10-28 16:47, Blogger Kimmie said…

    Helga: De är väldigt trevliga men när alla pratar i telefon och kunder dyker upp så blir det mycket ljud.

     
  • At 2010-10-28 20:36, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att du kan komma hem och få lite tysnad eller självvalda ljud ett tag.
    Trevligt med sällskap men ibland kan ju alla ljud bli jobbiga.

     
  • At 2010-10-28 21:23, Blogger Kimmie said…

    Nena: Visste inte om att jag kan var känslig för så mycket ljud - men så har jag aldrig varit utsatt förr. Ska bli skönt med en tyst och skön helg snart =)

     
  • At 2010-10-29 10:27, Anonymous Pisan said…

    Förstår att det är tröttsamt med sorl omkring sig hela tiden. Jag med min fibro hade aldrig klarat det, kanske i 5-10 min.... Urjobbigt. Då är det ju inte konstigt att du är trött på kvällarna. Önskar dig en fin och vilsam helg så du kan ladda batterierna. Kram! ♥

     
  • At 2010-10-29 16:37, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack Pisan, det är verkligen något man behöver vänja sig vid. Hade jag inte tyckt så mycket om jobbet så hade jag nog haft svårare för det.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter