Kimmietid

november 10, 2010

Blir sällan just nu

Att jag inte är så aktiv beror på mina dataproblem just nu. Vi har nästan gett upp men sonen vill testa en sak till så vi får väl se om det lyckas annars köper jag nog en ny till helgen. Vännen som brukar hjälpa är bortrest och jag vill inte vänta längre =). Var iväg efter jobb idag och tittade på en laptop som jag tänker köpa om vi inte får liv i den gamla mycket snart. Det går att få liv i den gamla alltså men bara korta perioder i taget och efter en sådan omgång är allt borta igen.
Tänkte att om killen som brukar hjälpa har tid längre fram och lyckas fixa till den så kan den vara gemensam reserv för mig och sonen och en bra dator för honom att ta med när han går på LAN-partyn. Men troligtvis är den nog rätt körd.

Sonen är i full gång med sin APU, han trivs helt ok men det är väl ännu ett jobb av sorten han nämner som - ett sådant han vet att han i varje fall inte vill syssla med i framtiden =).
Han har visst rätt roliga typer omkring sig och det piggar ju alltid upp.

Ikväll slipper jag laga mat, gjorde en rejäl pastagratäng igår så det ska vi ha ikväll också.
Hoppas ni har det bra och att jag snart är tillbaka med normal mängd inlägg.



2 Comments:

  • At 2010-11-11 09:56, Anonymous Helga said…

    Trist, men som du säger kan den gamla laptopen bli reserv om den kan lagas. Ses lite mer sen då när du fått ordning på datorn eller köpt en ny. Kram!

     
  • At 2010-11-11 18:41, Blogger Kimmie said…

    Helga: Just nu funkar den gamla, får väl se hur länge. Sonen har grejat med den =).
    Kram på dig också.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter