Kimmietid

november 19, 2010

Härliga fredag

Det blev rusning imorse här hemma, satt och käkade frukost och satte igång min mobil som alltid är avstängd på nätterna. Hann bara sätta igång den så ljöd sms-signalen. Kollegans barn hade kräkts, alltså skulle jag helst hinna till jobb till klockan 7 istället för det vanliga 7.30.
Då blev det full rulle, frukost, påklädning och allt som skulle göras. Jag anlände på jobb 7,05.

Däremot var det skönt vid 15,30 när jag kunde gå hem istället för vanliga tiden 16,00 - inte så stor skillnad kanske men jag hade tvättid vid 16,00 så då kom jag hem i god tid.
Idag har första snön fallit i Malmö, som tur var har den försvunnit igen =).
Ikväll har vi en lugn och skön kväll och pizza är beställd för hemkörning, Mums!

Helgen i övrigt har jag tänkt mig att jag ska färga håret, skulle försökt få klipptid också men det har glömts bort så det kan kanske bli nästa helg istället. Imorgonkväll kommer Hossan hit och det ska bli kul - om jag orkar och hinner kanske det är dags att börja tänka lite mer på julklappar också - jag har alltid varit tidigt ute men i år har jag verkligen svårt att fatta att det närmar sig.

Ha en härlig fredagkväll!

2 Comments:

  • At 2010-11-19 20:39, Anonymous -Nena- said…

    Här ligger snön vit på gräsmattan och det har varit barn i backen utanför oss.
    Känns lite för tidigt än tycker jag även om det är fint att titta på.

    Önskar dig en skön helg!

     
  • At 2010-11-19 20:44, Blogger Kimmie said…

    Nena: Snö kan jag vara utan, förutom till Jul. Här är den nästan borta - lite vita stänk i gräset.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter