Kimmietid

november 21, 2010

Produktiv Söndag

Har varit igång för fullt större delen utav dagen. Började med att göra rent under badkaret, det är ett riktigt hatjobb - men det är skönt när det är fixat. Sedan blev det en cykeltur och jag lyckades faktiskt köpa några små julklappar.
När jag kom hem hade jag missat min syster som tittat in, så det var ju lite synd men vi får ses en annan dag. Efter detta blev två rundor till ICA, efter den första hade jag glömt köpa bröd så jag fick gå dit igen (lite smått irriterande). Nu har jag just avslutat stryktvättshögen. Passade på att även stryka julgardinen till köket (ska upp nästa helg) och andra gardiner till sovrummet där jag just nu har bytat och två stora dukar som jag till advent brukar lägga på några stora skåp/skänkar som vi har.

Kvällen igår var trevlig, vi åt gott (förutom att jag pajade såsen, hade en reserv =) och satt och babblade och småtittade på TV. Var rejält trött på slutet av kvällen.
Känner mig nöjd med helgen, förutom att ett par extra dagar ledigt hade suttit rätt fint.
Varför finns det inga helgdagar på hösten?

2 Comments:

  • At 2010-11-21 17:01, Anonymous Anonym said…

    För att den enda helgdagen på hösten inföll på en lördag...

    Så duktig du är! Att du bara orkar?!

    /Hossan

     
  • At 2010-11-21 19:25, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Surt, minsanna =)
    Jag är ju lite knäpp det vet du, kan inte hejda mig när det finns sånt som ska göras.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter