Kimmietid

januari 14, 2010

Samtalet kom

Slutligen, och det gav absolut ingenting. Nu ska jag klara av morgondagen och jag har inte mycket hjälp att vänta mig från facket - deras möjligheter är så små att göra någonting som helst när en arbetsgivare har bestämt sig, det är fullständig löjligt. Det hade varit mer lönsamt för mig om jag hade satt in fackavgiften på ett konto under alla dessa år istället.
Jag förväntar mig absolut ingenting och får säkerligen nöja mig med att få min uppsägningstid betald.
Jag är sur, besviken, arg och ledsen.
Detta tänker jag tillåta mig att vara ett tag innan jag kan förmå mig till att ta nya tag.

6 Comments:

  • At 2010-01-14 19:11, Anonymous Pisan said…

    Förstår at du är sur, besviken, arg och ledsen. Det har du rätt att vara. Styrkekramar från mej!

     
  • At 2010-01-14 20:54, Anonymous Annica said…

    What in the fuck..Så säger jag när jag blir riktigt arg.
    det var de bortkastade pengarna som inte ledde till nån form av nytta.
    När far du på jobb igen då? Du hade 6 månaders uppsägning eller?

     
  • At 2010-01-14 20:57, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack Pisan.

    Annica: Jag kommer att få lön i 6 månader, men som det ser ut nu går jag imorgon och det är jag positiv till. Vill inte sitta där och hjälpa dem - sitter redan och retar mig att jag lagt så mycket förberedande jobb inför nya året =)
    Då kan jag lägga all tid på att söka nytt jobb.

     
  • At 2010-01-14 23:36, Blogger Hossan said…

    Ja, facket är SKIT och ingenting värt! Den enda nytta man har är att vara med i a-kassan. Nåja, EN fördel med att du varit med i facket är att du åtminstone får extra från din inkomstförsäkring de första 150 arbetslösa dagarna, men förhoppningsvis behöver du inte ens påbörja någon arbetslöshetsperiod för att du har fått jobb innan dess!!!

     
  • At 2010-01-14 23:38, Blogger -Nena- said…

    Förstår att du är allt det där och det ska du få vara också så länge du känner att du vill.

    Man blir så arg när man går och betalar en massa och sedan får man inte ett dugg tillbaka när det verkligen gäller.

    Du finns i mina tankar i morgon.
    Styrkekram till dig!

     
  • At 2010-01-15 07:29, Blogger Kimmie said…

    Hossan & Nena: Tack båda två.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter