Kimmietid

januari 14, 2010

Idag blir det nog en lång dag igen

Känner inte riktigt att jag kan gå iväg någonstans, visst har jag mobilen men att stå ute någonstans och diskutera med facket känns mest konstigt.
Jag har varit i kontakt med representanten via mail och hon sitter och väntar på underlag från min "chef" när hon har fått dem ska hon ringa mig.
Om jag känner den typen rätt så kommer han att komma in med dem så sent det bara går.
Har pratat med pratkamraten igen imorse och vi känner båda ett väldigt obehag inför morgondagen. Ingen av oss har någon erfarenhet av sådant här - båda har jobbat ända sen vi slutade plugga och de jobb vi har lämnat har vi gått ifrån av fri vilja.
Nåja, sökte ännu ett jobb igår - ett sådant som lät perfekt för mig men man vågar knappt ha några förhoppningar att ens höra tillbaka. Vi får väl se.
Denna tjänst var saker som jag kan, som jag känner att jag är bra på och dessutom väldigt nära mitt hem. Det är bara att vänta och se. Det stod dessutom ingenting om vad det kan tänkas ge i lön och det har ju också en viss betydelse.

Till lite annat så har jag dragit runt dammsugaren ett varv här hemma och ska tvätta ikväll, lite nytta får man göra.
Har fått några nya grannar som verkar hur trevliga som helst men som har en stor hund som står och skäller hela dagarna, det blir rätt frustrerande efter några timmar - förhoppningsvis är det bara nu i början när hunden är ensam på ett nytt ställe.

5 Comments:

  • At 2010-01-14 12:20, Blogger Hossan said…

    Slutar inte hunden skälla får ägarna göra något åt det. Säg det till dem! (det var det som hände mig - "hundarna gråter")

    Jag har inga bra tips på hur dagarna ska gå fortare :-(
    Hade du bott i min lägenhet och med din energi så hade du haft mycket att göra med att städa och fixa allt - fast hade du bott här hade det inte sett ut så här :-)

     
  • At 2010-01-14 12:20, Blogger Hossan said…

    Håller tummarna för dig inför morgondagen!

     
  • At 2010-01-14 12:52, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Får vänta lite och se hur det går med hunden, han kanske bara behöver bo in sig =)
    Städa hela tiden ingen drömsysselsättning precis, vill ut och gå men vill inte missa samtalet. BLÄ! Tack för tummarna.

     
  • At 2010-01-14 13:59, Anonymous -Nena- said…

    Nej sådana samtal vill man inte ta ute i mobilen.
    Känns bäst att prata om sådan hemma i lugn och ro.
    Jag hoppas du hinner ute en sväng i alla fall i det fina vädret.

    Hoppas att hunden snart har bott in sig så du slipper skällandet, det är inget vidare.

     
  • At 2010-01-14 14:37, Blogger Kimmie said…

    Nena: Fortfarande har inget samtal kommit men nu har sonen kommit hem så nu har jag trevligt sällskap i väntandet. Vi får hoppas hunden lugnar sig, det blir lite tjatigt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter