Kimmietid

januari 09, 2010

Våldsam attack

Tog ut lite aggresioner igårkväll genom att mörda julgranen. Med såg och sekatör gav jag mig på den och nu är den borta. Stammen står kvar på uteplatsen så den får jag såga ner i mindre bitar när jag känner för det.
Har sovit lite si sådär inatt, det är många tankar som snurrar i huvudet.
Men nu är det lördag och jag har burit ner ett par lådor julsaker i källarförrådet, har varit inne på ICA och handlat litegrann och så småningom ska jag sätta igång med tvätt och städning. De vanliga sakerna måste göras även när allt är helt upp och ner. Hoppas ni får en fin lördag!

7 Comments:

  • At 2010-01-09 11:03, Blogger Hossan said…

    Jag kan se dig och granen ;-)

    Klart att det är mycket som snurrar runt men det var bra att du fick ut lite ilska på granen. Hellre vara arg än ledsen även om jag förstår att du är både ock, men all rätt!

    Hoppas att du får en bra/hyfsad lördag ändå!

     
  • At 2010-01-09 11:29, Anonymous -Nena- said…

    Då var det bra att granen fick stanna lite extra så att du kunde ge den lite av ilskan.
    Bra att ha något att lägga den på som inte blir arg tillbaka.

    Jag hoppas att du får en bra lördag trots allt...

     
  • At 2010-01-09 14:18, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det var säkert en syn. Speciellt efteråt när jag var helt prickig eftersom jag inte tål att plocka med det.

    Nena: Granen hade inte mycket att säga =)

     
  • At 2010-01-09 15:56, Anonymous Annica said…

    Tur att du tog ut ilskan på granen och inte granNen :-)
    Förlåt kunde inte låta bli...
    Lördagen min har varit okey..har fått hjälp med en årsberättelse jag har liggande och ska göras.
    Hoppas du får en bra kväll

     
  • At 2010-01-09 19:02, Blogger Kimmie said…

    Annica: Grannen ska få vara ifred =)

     
  • At 2010-01-10 09:52, Blogger Hossan said…

    På tal om grannen/granen. Kom att tänka på ett brev jag fick från en kompis som jobbade på Island.

    Hon skrev att: De hade ätit matt och dricka och sen dansat kring grannen. :-) Det var säkert en kul jul....

     
  • At 2010-01-10 13:49, Blogger Helga - precious said…

    Det kändes säkert skönt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter