Kimmietid

januari 08, 2010

När något kan gå åt helvete - då blir det så

Ja, min enmansavdelning ska tydligen inte vara kvar. Jag såg en möjlighet att kunna flyttas över till en annan avdelning där jag kan mycket av jobbet och där jag varit längre på firman än de som satt där nu. Men såklart så fimpade han den avdelningen också. Vår nya s.k chef har täckt alla möjligheter så att han kan behålla de nyanställda (de som han själv har valt). Dessutom var den andra som också får gå min bästa vän på jobb hon som jag brukar kalla för min pratkamrat. Nu är det inte så mycket kvar som kan gå åt helvete. Idag är jag deppig.
Grymt besviken är jag på en annan kollega som jag jobbat med i över 20 år och som nu ska ta över mina uppgifter att hon inte ens kunde komma in och säga något till någon av oss efter att vi fått denna käftsmäll. Vi gick hem och jag fick skjuts av pratkamraten - lika förbannande är vi båda två.

6 Comments:

  • At 2010-01-08 16:43, Blogger Helga - precious said…

    Nej, nu blev jag riktigt ledsen för din skull och arg också! Jag tänker på dig och förstår att livet är tungt just nu :(

    Kramar....

     
  • At 2010-01-08 17:10, Anonymous -Nena- said…

    Nej vad tråkigt.
    Så ledsen och arg för din skulle.
    Förstår att du är besviken och ledsen.

    Kramar till dig.

     
  • At 2010-01-08 18:09, Anonymous Annica said…

    Ryser...Jag ryser av avsky till den sk chefen. Vilket jävla XXXX som inte förstår vem han ska behålla.
    Brukar inte skriva ut kramar till folk om jag inte menar det till 100% , Nena vet hur jag är...men nu är jag 100%
    KRAM en stor jäkla stärkande KRAM till!!!!!!

     
  • At 2010-01-08 19:04, Blogger Kimmie said…

    Tack snälla alla, är lite chockad och fruktansvärt arg. En liten tröst är att han redan gjort en tabbe som kan kosta - han fick inte säga upp oss facket var inte med och fick en chans avgöra om vi kunde omplaceras. Det räddar knappast något jobb men kan kanske kosta honom lite. Tackar för alla kramar också!

     
  • At 2010-01-08 20:50, Blogger Hossan said…

    Tänker på dig!

     
  • At 2010-01-08 21:31, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Tack, det vet jag.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter