Kimmietid

januari 04, 2010

Vardagen är tillbaka

Nästan i varje fall, sonen är ledig ett par dagar till. Han börjar ny termin på Torsdag.
Det gick förvånansvärt lätt att komma upp imorse och som tur var hade temperaturen lagt sig på en mer mänsklig -3 istället för som igår -11. Jag hade förberett mig igårkväll med att lägga fram allt från tights som jag skulle ha under långbyxorna till halsduk att ha runt ansiktet.
Nu behövdes inte riktigt allt det där. Kallt var det att cykla men inte så illa som jag väntat mig.
Min (enligt sonen) superfula cykelhjälm åkte på, man kan inte se isfläckarna i mörkret så jag vill vara lite rädd om skallen.

Vi såg vår film igår, jag tyckte den var ganska bra - sonen som valde den hade trott det skulle var mer action och blev lite besviken. Middagen blev pannkakor, konstiga matvanor igår men det var jättegott. Vi hade inte ätit pannkakor sedan i somras.
Nu ska jag jobba vidare, vi är få här men det finns en del att göra. Ha en fin Måndag!

3 Comments:

  • At 2010-01-04 19:10, Anonymous Annica said…

    Bättre en ful hjälm en ett huvud med skadad hjärna

     
  • At 2010-01-04 19:27, Anonymous -nena- said…

    Det är bra med hjälm (säger jag som ingen äger, men jag cyklar inte heller) ful eller inte.

    Skönt att det inte var så kallt idag som i går i alla fall.

    Ha en fin kväll!

     
  • At 2010-01-04 20:00, Blogger Kimmie said…

    Annica: Absolut och jag tycker inte det är något större fel på den, men den syns väldigt mycket - den är väldigt gul.

    Nena: Jag använder bara den när det är halt, borde bli bättre på det där.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter