Kimmietid

januari 08, 2010

Fokusering

Ska försöka hitta något vettigt att fokusera på, vägrar att deppa ihop. Det som inte dödar en gör en starkare har någon sagt. Jag har redan sökt ett jobb, man måste börja någonstans - knappast någon chans att få något på första försöket men jag tänker kämpa.
Pratkamraten har ringt och vi har pratat ihop oss, vi är redan väldigt samstämda men det känns bra att vi kan stötta varandra i eländet. På måndag ska jag ringa fackrepresentanten så får vi se vad hon har att säga.

Jag har nästan aldrig varit arbetslös bara en kort period direkt efter skolan och någon månad när jag kom hem från USA. Båda gångerna steg jag upp varje morgon, kollade jobbfronten, motionerade och höll mig igång så nu ska jag ta mig i kragen och gå långa promenader, försöka komma igång med mer träning och ta hand om mig själv.
Jag vet ännu inte hur det blir, jag har 6 månaders uppsägningstid och jag vet inte om det är tänkt att jag ska vara där något, får kolla med facket. Jag vet att ingen kan majoriteten av mina uppgifter förutom några som pratkamraten som också blir av med jobbet kan och jag har verkligen ingen lust att lära ut mitt jobb. Jag får ta det som det kommer - Hossan har jag pratat med och hon är som alltid ett jättestöd, sonens pappa är en fin vän och vill hjälpa till allt vad han kan och så söta sonen som blev så orolig, inte för att ekonomin blir sämre utan för mig och om jag var ledsen.
Ingen är oersättlig men min skitchef vet inte ens vad hans anställda gör så han kommer nog att bli förvånad när det inte blir gjort automatiskt och utan att han behöver bry sig.

6 Comments:

  • At 2010-01-08 22:19, Blogger Hossan said…

    Jag hoppas innerligt att de får ett helvete denna vecka med båda er bort!!!!!!

    Du vet att hjälper dig med allt du vill.

     
  • At 2010-01-08 22:24, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Du är världens bästa vän och det vet du!! Du är den jag alltid kan lita på, jag vet att du alltid finns där.

     
  • At 2010-01-09 08:46, Anonymous Annica said…

    Finner inte ord Kimmie!

     
  • At 2010-01-09 10:22, Blogger Kimmie said…

    Annica: Nä, inte jag heller.

     
  • At 2010-01-09 11:19, Blogger Helga - precious said…

    Det låter som en bra idé att hålla igång med motion och aktivitet så man inte deppar ihop fullständigt. Hoppas det löser sig snabbt. Bra att du har 6 uppsägningstid iaf så pengarna kommer in. Hoppas du får gå hem så du kan ägna dig åt att söka jobb istället för att gå på jobbet och lära ut dina uppgifter...

     
  • At 2010-01-09 11:26, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att du har vänner och familj omkring dig som stöttar och förstår.

    Jag hoppas att du ska slippa lära ut det du kan och att chefen får sig en tankeställare när han inser (om han nu kan det) att saker inte bara händer.

    Det är bra att inte bara sätta sig ner utan försöka fokusera och ta hand om sig.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter