Kimmietid

januari 13, 2010

Kanske Stadsbiblioteket

Vill ut och hitta på något idag, funderar på att ta mig till stadsbiblioteket.
Kanske ta bussen dit och sedan promenera hem, eller delvis i varje fall (det är en bra bit). Jag hittade mitt gamla lånekort som jag inte använt sedan sonen var liten och det kan säkert uppdateras, eller så får jag fixa ett nytt. Tänkte att för mig som läser helt absurt mycket så kan det vara ett bra sparknep att låna där ibland istället för att hela tiden köpa böcker. På det sättet blir det en liten utflykt till centrum också.

Sonen har gett sig iväg, det blev buss idag också.

6 Comments:

  • At 2010-01-13 08:45, Blogger Hossan said…

    Själv ska jag åka buss genom hela staden för att lämna urinprov.

     
  • At 2010-01-13 08:51, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, det lät ju jättekul!

     
  • At 2010-01-13 10:09, Anonymous Annica said…

    Lånade mycket böcker en tid på biblioteket men nu har jag inte haft en läsperiod på ett bra tag.
    Mina favoritförfattares böcker är alla genomlästa o sen hittade jag inte nån annan bra så jag lade läsandet på hyllan. Är en periodare då det gäller läsa :-)
    Men skönt är det då man går in i en fantasivärd och ser bilder i huvudet av det man läser.

     
  • At 2010-01-13 13:36, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag älskar att läsa!

     
  • At 2010-01-13 14:39, Blogger Helga - precious said…

    Det låter som en god idé... man måste ju inte äga alla böcker man läser. Nu kan man visst låna cd-skivor och e-böcker också...

     
  • At 2010-01-13 16:05, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, också är det en sysselsättning också - man behöver komma ut ur huset. De absoluta favoriterna kan man ju fortsätta köpa.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter