Kimmietid

januari 10, 2010

Söndag

Konstig känsla att jag inte ska gå till jobb imorgon. Förhoppningvis får jag lite information imorgon när jag ska försöka få tag i min representant från facket.
Jag har skrivit ett mail till henne med lite informaton om vad jag gjort för olika saker under årens lopp på företaget. Vet inte om det kan vara till någon hjälp.
I mitt fall är jag med ett par månaders skillnad sist in på just den administrativa sidan. Pratkamraten blir däremot utpetad i fel ordning så i hennes fall kan det kanske bråkas lite mer.
Har följt min vanlig söndagsrutin och strukit tvätten, eller den del som jag hann med igår rättare sagt - den ena tvättmaskinen var trasig. Har strukit gardiner så kan jag sysselsätta mig en stund med att byta dem i veckan som kommer. Ska ringa min syster också och berätta om läget, har inte orkat det ännu.
Inget kul att sprida dåliga nyheter.

6 Comments:

  • At 2010-01-10 22:44, Blogger Hossan said…

    Nej, det är inte kul att berätta sånt, men hon kommer att vara ett bra stöd för dig, hon med!

     
  • At 2010-01-11 01:00, Anonymous Annica said…

    Vänta nu..alltså har ni fått sluta med omedelbar verkan?

     
  • At 2010-01-11 08:12, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Nä, inget kul.

    Annica: Nä, men vi fick stanna hemma fram tills mötet på fredag med full lön och om inget annat kan de upptäcka att ingen kan jobben. Jag har 6 månaders uppsägningstid så jag vet inte än om jag ska vara där sen eller vad som händer.

     
  • At 2010-01-11 10:29, Blogger Helga - precious said…

    Det måste kännas väldigt konstigt allting nu... Kramar!

     
  • At 2010-01-11 11:06, Anonymous Pisan said…

    Har just läst dina senaste inlägg. STOR kram till dig vännen!! Jag blir så arrrggg. J-a chef!!!

     
  • At 2010-01-11 11:33, Blogger Kimmie said…

    Helga: Känns jätteknäppt.

    Pisan: Tack, jag han är ingen höjdare.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter