Kimmietid

januari 13, 2010

Hemma igen

Sonen dök upp igen imorse, det kom ingen buss så han tog snabbt sin cykel och stack iväg. Lite försenad blev han nog men det är inget att göra åt.
Själv satt jag länge i telefon först med Hossan och sedan med pratkamraten.
Den sistnämnda och jag har bestämt att vi ska försöka promenera tillsammans lite sen när denna fredagen är avklarad. Det är både nyttigt och så kan det vara trevligt att snacka samtidigt.
Sen tog jag bussen till biblioteket, hade den trevligaste busschauffören jag någonsin stött på. Han log stort och sa välkommen till alla som kom på, när det kom ett äldre par sa han till dem att de skulle gå och sätta sig i lugn och ro så väntade han att starta tills de satt säkert. Någon påpekade att han var en trevlig prick, då log han ännu mer och sa att det var hans första arbetsdag och han var så glad. Sen kom jag till biblioteket och där träffade jag en supertrevlig bibliotikarie som var fantastiskt hjälpsam - tänk vilken skillnad det gör när människor är bra på sina jobb och har ett trevligt sätt.
Lånade 2 böcker och sen började min vandring hemåt, stannade och torghandlade lite frukt på vägen och promenaden hem tog väl lite över en timme. Nu slutar snart sonen skolan för dagen.

4 Comments:

  • At 2010-01-13 14:40, Blogger Helga - precious said…

    Där ser man vad viktigt lite vänlighet kan vara i vardagen :)

     
  • At 2010-01-13 16:06, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det piggar absolut upp, alla på bussen satt och log.

     
  • At 2010-01-13 18:51, Anonymous -Nena- said…

    Det är härligt när man stöter på sådana människor. Man blir så glad själv också utav det.

     
  • At 2010-01-13 20:27, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det gör stor skillnad. Det borde vara självklart att man ska vara trevlig i serviceyrken (helst annars också) men det har inte alla förstått.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter