Kimmietid

januari 16, 2010

Lagar mat

Fixar med mat tills ikväll, Hossan ska komma och innan dess ska sonens pappas kompis komma förbi och bara bekräfta om sonen har rätt när han tror att hans grafikkort gett upp i datorn. Sonen har själv ställt diagnos men eftersom det är dyra grejer så ville han att experten skulle kolla först.

Jag har stekt kycklingfilé som jag lagt i en form och sedan knaperstekt, hackad bacon ovanpå. Till detta ska vi ha råstekt potatis och så ska jag steka en hög med champinjoner också att ha till. Mycket stekt mat =) - jag gör det mesta klart så kan jag bara sätta det i ugnen en stund innan vi ska äta och jag slipper stå med allt när jag hellre vill sitta och prata. Så är det bara en sallad att fixa ihop sen. Hoppas ni har en fin lördagskväll.

6 Comments:

  • At 2010-01-16 16:13, Anonymous Annica said…

    Va sa du din adress var o vilken tid sa du maten var klar :-)

     
  • At 2010-01-16 16:16, Blogger Kimmie said…

    Det är bara att komma =)

     
  • At 2010-01-16 16:18, Anonymous -Nena- said…

    Det där lät gott (om jag peta bort svampen).
    Magen kurrar och vi ska snart iväg och jag är nyfiken på vad vi får att äta.

     
  • At 2010-01-16 16:19, Blogger Kimmie said…

    Nena: Då är du som sonen, därför har jag svampen bredvid inte ovanpå kycklingen som jag hade gjort om han inte varit hemma.

     
  • At 2010-01-16 19:56, Blogger Helga - precious said…

    Hoppas det ordnar sig med datorn. Så gör jag också alltid när jag har gäster... allt ska vara klart för ugnen så man kan umgås med gästerna under kvällen...

     
  • At 2010-01-17 01:44, Blogger Kimmie said…

    Helga: Med datorn hade vi tydligen lite tur, bäst med mat som gör att man kan umgås.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter