Kimmietid

januari 15, 2010

Det var jobbigt idag

Känner mig helt slut, tömd på energi.
Jag och pratkamraten hade bestämt att vi skulle sticka hem till mig och fika och snacka efteråt men vi var båda helt slut, orkade knappt säga något alls så vi sköt på det.
Vi gick idag båda två, vi får vår lön utan att vara där i sex månader och jag upptäckte först när jag kom hem att jag glömde att lämna min nyckel.
Nåja, jag är faktiskt anställd fram tills den 15 juli så det spelar antagligen ingen roll. Vår gamla VD kom dit, han är underbar och peppade oss och lovade ge oss glödande bra betyg och att vi fick ge hans nummer till alla vi vill som referens.

En liten tillfredställelse var att se papper överallt på mitt skrivbord som ingen tagit itu med. Inga räkningar har skickats till kunder denna veckan.
Det kändes konstigt att bara strunta i att telefoner ringde och att de få som är kvar inte hann ta samtalen.

Nåja, nu är den tiden över. Ett litet tag tänker jag tillåta mig att vara nere och sedan ska jag ta mig i kragen.

4 Comments:

  • At 2010-01-16 00:30, Blogger -Nena- said…

    Skönt att du slipper jobba där dessa 6 månaderna och kan ägna tiden åt dig själv och att söka nytt jobb.
    Bra att ni fick träffa gamla VD´n och att ni kan lämna hans nummer för referenser.

     
  • At 2010-01-16 08:33, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det hade varit jobbigt att vara kvar så det känns bäst så.
    Gamla VD´n är superb.

     
  • At 2010-01-16 09:11, Blogger Hossan said…

    Förstår att du kände dig som en disktrasa! Att mobilisera upp all styrka inför ett sånt möte och alla tankar och spänningar innan - så när de släpper finns inte mycket ork och energi kvar.

    Skönt att du slipper vara där de här sex månaderna det skulle blivit olidligt!!

     
  • At 2010-01-16 11:47, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Helt slut var jag!
    Hade inte kunnat titta på chefkräket under den tiden, ända roliga med det hade väl varit hans nervositet.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter