Kimmietid

januari 27, 2010

Det vräker ner

Jösses vad det kan snöa!! Imorse när sonen skulle ge sig iväg tyckte jag att han kunde ta bussen, men då var det fortfarande tomt på cykelbanan och han ville cykla. Ett par timmar senare var det allt annat än tomt. Det vräker ner.
Så min promenad idag blev till hans skola, jag hämtade cykeln och promenerade hem med den. Nu får han ta bussen hem och jag är rejält trött.
Det var tungt att gå med cykeln, den samlade på sig ett berg av slask på framhjulet hela tiden så jag fick stanna och borsta bort eländet. Promenaden blev i varje fall på över en timme, utan detta mål hade jag nog stannat inne i detta oväder. Nu har jag precis fått i mig lite lunch och börjar bli kaffesugen =)

2 Comments:

  • At 2010-01-27 15:01, Anonymous -Nena- said…

    Hopplöst detta väder.
    Dottern M blev hemskickad innan för det fanns risk att bussen inte skulle gå.
    Jag har maken nere i din stad och jag vill bara ha hem honom nu :(

    Jobbigt när det samlar på sig så när man går. Det blir verkligen tungt.

     
  • At 2010-01-27 16:09, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nu är det ännu värre här! Hoppas din make slipper sitta i alltför långa köer när han är på väg hem.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter